Wednesday 17 December 2014

Second Home: Andrea Zozulya

Slowly but steadily I continue to run my project about Americans, who moved to live in Ukraine.
The story of Andrea is unique not only because she has lived in Ukraine for 20 years, the longest among people who I've previously talked to, but also because she dedicated all this time to work and to serve in the least alluring part of Ukraine - Luhansk. She is also the first person on this project I haven't met before. The day I went to Khakiv to talk to her was the first time we ever met. Yet because of active emailing, it felt like we knew each other for a really long time.
I don't have any commercial ambitions regarding this project, it's just me talking to very humble and genuine people, whose stories inspire me personally and, hopefully will inspire you as well.
You can read Andrea's story on my Behance page.
Повільно, але стійко я продовжую працювати над моїм проектом про американців, які переїхали жити в Україну.
Андреа має унікальну історію не тільки тому, що вона жила в Україні протягом 20 років, найдовший серед людей, з якими я раніше говорив, але й тому, що вона присвятила весь цей час працювати та служити в найменш привабливій частині України - Луганську. Вона також є першою людиною на цьому проекті, яку я не знала раніше. Коли я поїхала до Харкова, аби взяти інтерв'ю в Андреа, ми побачились вперше. Тим не менш, через активну переписку поштою, мені здавалося, що ми знали один одного вже давно.
У мене немає жодних комерційних амбіцій щодо цього проекту, я просто спілкуюсь з дуже скромними та щирим людям, чиї розповіді надихають мене особисто і, надіюсь, будуть надихати вас також.
Ви можете прочитати історію Андреа на моїй сторінці Behance.

No comments:

Post a Comment